1. Przeglądasz zawartość archiwalną forum dzwiek.org z lat 2005-2011. Z początkiem 2012 forum w swojej formie do roku 2011 zostało zamknięte i jego treść pozostawiona tylko do odczytu. Jeśli chcesz brać udział w dyskusjach sprawdź stronę główną czy są na niej interesujące Cię działy.
  2. Niektóre funkcje forum wymagają rejestracji. Po założeniu własnego konta będziesz mógł korzystać z takich funkcji jak m.in. tworzenie własnych tematów i postów, edycja własnego profilu użytkownika wraz ze statusami, prywatne konwersacje pomiędzy innymi zarejestrowanymi użytkownikami forum.

Nagrywanie perkusji elektronicznej.

Dyskusja w dziale 'MIDI, samplery, syntezatory' rozpoczęta przez Patol_zik, 14 Wrzesień 2011.

1. Patol_zik Początkujący

Witam. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem inżynierem dźwięku, a pospolitym bębniarzem;) Noszę się z zamiarem zakupu bębnów elektronicznych Rolada, konkretnie formuły TD20kx. Proszę o poradę i sugestię w jaki sprzęt warto zainwestować żeby móc nagrywać swoje partie w domu. Z tego, co zdążyłem się zorientować w temacie potrzebny mi jest przede wszystkim interfejs midi, oprogramowanie, ale chciałbym też zakupić porządne odsłuchy. Budżet w jakim chciałbym się zmieścić to 5000PLN (oczywiście nie licząc bębnów;).
    Jak mówiłem w temacie realizacji dźwięku jestem laikiem więc proszę o propozycje konkretnych urządzeń, czy programów (może np. ktoś wie że jakiś konkretny interfejs lepiej współpracuje z rolandem niż inne itp.).
    Z góry dziękuje za sugestie.
  2. miuzikus Użytkownik

Ze swojej strony mogę powiedzieć, że mam Rolanda + M-audio z MIDI na PCI oraz Sonara.
    Session Drummer (z Sonara) daje radę na latencji 128 sampli. Z latencją 64 sample przy gęstszym graniu występują zniekształcenia w postaci "pyków".
    Generalnie, jeśli chcesz grać w czasie rzeczywistym przez MIDI to karta PCI najlepiej wyciągnie latencję. No, bo w PC-cie jest jeszcze pewien narzut programu (w sensie latencji, czyli opóźnienia).