1. Przeglądasz zawartość archiwalną forum dzwiek.org z lat 2005-2011. Z początkiem 2012 forum w swojej formie do roku 2011 zostało zamknięte i jego treść pozostawiona tylko do odczytu. Jeśli chcesz brać udział w dyskusjach sprawdź stronę główną czy są na niej interesujące Cię działy.
  2. Niektóre funkcje forum wymagają rejestracji. Po założeniu własnego konta będziesz mógł korzystać z takich funkcji jak m.in. tworzenie własnych tematów i postów, edycja własnego profilu użytkownika wraz ze statusami, prywatne konwersacje pomiędzy innymi zarejestrowanymi użytkownikami forum.

Nagrywanie klipsowych mikrofonów

Dyskusja w dziale 'Nagrania i edycja' rozpoczęta przez sound4me, 29 Wrzesień 2011.

1. sound4me Początkujący

Witam wszystkich.

Szczerze mówiąc nie wiem, czy podobny temat nie istnieje, a w natłoku profesjonalnych tematów wkoło nie mogę się odnaleźć. Jeżeli temat już był, proszę o link, wy lepiej znacie to forum :)

Jestem totalnym amatorem jeżeli chodzi o dźwięk, więc proszę by tak mnie traktować ;)

Chcę nagrać dźwięk na komputer z dwóch mikrofonów na klips równocześnie. Kupiłem w tym celu mikrofony Vivanco EM 35, gdyż po sieci krążyły dobre opinie na ich temat.

Posiadam komputer z jednym wejściem mikrofonowym oraz zewnętrzną kartę dźwiękową na USB, którą kiedyś kupiłem by móc podpiąć głośniczki 5.1. Ma ona dwa wejścia mikrofonowe (z tego co mi wiadomo oba są wykrywane jako jeden i traktowane jak osobne wejścia kanału lewego i prawego). Nie zależy mi na nagraniu stereo (gdyż ma to być nagranie głosu osób mówiących) dlatego podpinam do niej obydwa mikrofony (oczywiście przez dołączone do nich wzmacniacze z dobrymi bateriami). Niestety nagrywany dźwięk jest niesamowicie cichy.

Nagranie z karty na USB mogę programowo sobie pogłośnić, ale w pewnym momencie osiągam poziom, gdy nie ma faktycznie szumu, ale nadal nagranie jest za ciche a dźwięk zaczyna "buczeć".