1. Przeglądasz zawartość archiwalną forum dzwiek.org z lat 2005-2011. Z początkiem 2012 forum w swojej formie do roku 2011 zostało zamknięte i jego treść pozostawiona tylko do odczytu. Jeśli chcesz brać udział w dyskusjach sprawdź stronę główną czy są na niej interesujące Cię działy.
  2. Niektóre funkcje forum wymagają rejestracji. Po założeniu własnego konta będziesz mógł korzystać z takich funkcji jak m.in. tworzenie własnych tematów i postów, edycja własnego profilu użytkownika wraz ze statusami, prywatne konwersacje pomiędzy innymi zarejestrowanymi użytkownikami forum.

Jedno, czy drugie?

Dyskusja w dziale 'Postprodukcja i dźwięk do filmu' rozpoczęta przez FAGIN, 13 Maj 2011.

1. FAGIN Początkujący

Witam, sprawa jest prosta więc będę się streszczał, przepraszam również jeśli piszę w złym dziale i proszę o przeniesienie. Muszę dokupić do aparatu mikrofon kierunkowy, a że jestem zupełnym laikiem jeśli chodzi o techniczne zaplecze dźwiękowe.

Zależy mi na mikrofonie kierunkowym, najlepiej stereo, żeby dobrze łapał dźwięk we względnie normalnych warunkach. Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak wpływają na jakość nagrania takie rzeczy jak Czułość czy Impedancja. Więc pytam was:
    Na jakie parametry powinienem zwrócić uwagę przy zakupie?
  2. Luke Audio Aktywny Użytkownik

Zawód:
    Realizator Dzwieku
    DAW:
    Pro Tools, Pyramix
    ehm.......

1. do jakiego apararatu ma byc ten mikrofon

2. albo mikrofon kierunkowy albo stereo
  3. FAGIN Początkujący

Aparat Canon 550D.

Właściwie wszystko jedno czy kierunkowy czy stereo, podejrzewam że w przedziale cenowym na który mogę sobie pozwolić (do 200 zł) nie będzie większej większej różnicy w finalnym produkcie - w filmie. Zwłaszcza że mikrofon ten używany będzie do dogrywania dźwięków z offu, i dźwięków setkowych, z planu, gdzie wszystkie źródła dźwięku będą względnie blisko mikrofonu.