1. Przeglądasz zawartość archiwalną forum dzwiek.org z lat 2005-2011. Z początkiem 2012 forum w swojej formie do roku 2011 zostało zamknięte i jego treść pozostawiona tylko do odczytu. Jeśli chcesz brać udział w dyskusjach sprawdź stronę główną czy są na niej interesujące Cię działy.
  2. Niektóre funkcje forum wymagają rejestracji. Po założeniu własnego konta będziesz mógł korzystać z takich funkcji jak m.in. tworzenie własnych tematów i postów, edycja własnego profilu użytkownika wraz ze statusami, prywatne konwersacje pomiędzy innymi zarejestrowanymi użytkownikami forum.

Jak nagrać gitarę akustyczną i wokal ?

Dyskusja w dziale 'Gitara - rejestracja i obróbka nagrań' rozpoczęta przez gibson69, 10 Maj 2009.

1. gibson69 Początkujący

jestem amatorem, chce się dowiedziec co do czego podpiąć jak ustawic itp

dysponuje:

laptop z Cubase sx3
    shure sm58
    zewnetrzna karta dzwiekowa line 6
    mixer yamaha mx12
    kable
    oczywiscie akustyk ( Gibson Dove ):D

dzięki za porady, pozdrawiam forumowiczow :):):)
  2. sinquestsound Konto zlikwidowane na zyczenie uzytkownika

3. BtQ Stały Użytkownik

DAW:
    Pro Tools
    Dynamikiem nie jest łatwo nagrać ładną gitarę akustyczną, eksperymenty tutaj dużo dają - można uzyskać specyficzny i charakterystyczny dźwięk, jednak nienaturalny - może w takiej sytuacji wziąć sygnał z przystawki w gitarze? Też będzie nienaturalny ale przynajmniej będzie miał odpowiednią ilość transjentów i wysokich częstotliwości.
  4. Jurek Użytkownik

Zawód:
    Software Developer
    DAW:
    Reaper
    Swego czasu, z braku pojemnika udało mi się bardzo ładnie nagrać swojego akustyka przez SM58. A jestem w tej kwestii dość wybredny. Moim zdaniem kluczem jest dobór ustawienia mikrofonu i kostki. Dla każdej gitary to może być coś innego.
  5. BtQ Stały Użytkownik

DAW:
    Pro Tools
    Zdecydowanie można nagrać nieżle - napisałem, że wymaga wielu eksperymentów ;)
  6. gibson69 Początkujący